Postupne vznikajúca štvrť Eurovea City sa mení na jadro nového centra Bratislavy, vyznačujúce sa vysokou hustotou zástavby a modernou architektúrou nových budov a veží. Medzi týmito stavbami sa nachádza príťažlivý, no dlhodobo prehliadaný objekt Skladu č. 7. Po desaťročiach bez trvalého využitia sa konečne prebúdza k životu, pričom sa už spustili prvé práce.
Magistrát Hlavného mesta predstavil obsah budúcich Zmien a doplnkov Územného plánu, ktoré by mali ísť čoskoro do schvaľovania. Cieľom zmien je prispôsobiť zastaralý plán aktuálnym výzvam, pričom mesto sa rozhodlo pre nový prístup, ktorý združuje úpravy do menších tematických balíčkov, ktoré je možné schvaľovať jednoduchšie a častejšie.
Rezidenčný projekt Guthaus od developera Corwin rýchlo rastie a pridáva prvé obytné podlažia. S ohľadom na charakter okolitej zástavby bude jasne najvyšší, čím sa z neho onedlho stane dominanta lokality. Tá by si zaslúžila výraznejšiu transformáciu, ktorá je zatiaľ hudbou budúcnosti.
Mimoriadne potrebná investícia v podobe električkovej trate, ktorá by obsluhovala nové centrum mesta a spájala zónu Eurovea City s Ružinovom a Petržalkou, by sa mohla čoskoro stať reánejšou – mesto totiž bude žiadať o zmenu Územného plánu, aby ju bolo možné postaviť. Ako budú vyzerať ďalšie potrebné prepojenia, však zatiaľ známe nie je.
Developer YIT Slovakia spustil predpredaj bytov vo svojom vlajkovom projekte Zwirn už pred niekoľkými týždňami, no detaily k jednotlivým bytom, vrátane cien, odhalené neboli. Medzičasom však tieto informácie na verejnosť predsa len prenikli a ukazujú, že Zwirn patrí k najdrahším aktuálnym projektom v Bratislave. Výstavba sa má spustiť čoskoro, vznikať už začalo budúce námestie.
Developer ITB Development má aktuálne rozpracovanú výstavbu dvojice projektov: Kolísky v Záhorskej Bystrici a najmä svoj najväčší development, Čerešne Living v Dúbravke. Realizácia druhej etapy pokračuje aj napriek pandémii a teraz navyše získala dôležitú podporu - developerovi sa podarilo získať úver na jej financovanie.
Len pred troma týždňami som písal o tom, ako by mohli byť jedným z riešení pre lepšiu dopravu a zdravšie mesto počas pandémie koronavírusu dočasné cyklotrasy, ktoré by jednoducho a rýchlo zlepšili kvalitu a bezpečnosť cyklodopravy. Za tú dobu sa objavilo hneď niekoľko správ, že niektoré metropoly či dokonca štáty takéto cyklotrasy zriadia a podporia. Bratislava v tomto smere zatiaľ mlčí.
Najväčšia verejná architektonická súťaž posledného obdobia a prvý súťažný dialóg v Bratislave vstupuje do druhého kola. Metropolitný inštitút Bratislavy predstavil štvoricu tímov, ktoré predložili najkvalitnejšie portfóliá a budú pracovať na návrhu budúcnosti Námestia SNP a Kamenného námestia. Vo všetkých prípadoch ide o renomované zahraničné ateliéry.
Pred niekoľkými mesiacmi som predstavil projekt rekonštrukcie niekdajšieho skladu na Páričkovej ulici, z ktorého by sa mal stať tzv. garni hotel. Zariadenie vznikalo v optimistickej dobe, priamo v susedstve novej autobusovej stanice a rozvíjajúceho sa downtownu. Za krátku dobu sa však všetko zmenilo a hotelík môže byť dokončený v období najväčšej krízy cestovného ruchu za posledné desaťročia.
Mestská časť Petržalka plánuje premenu Námestia Republiky, dnes len striedmo využívaného priestoru v centrálnej časti sídliska. V budúcnosti by sa to však malo zmeniť, kvôli čomu chce miestna samospráva zorganizovať architektonickú súťaž, ktorá by komplexne preriešila nielen plochu „námestia“, ale aj priľahlej časti Chorvátskeho ramena alebo okolia objektov vybavenosti.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac