Author photoAdrian Gubčo 08.08.2018 08:30

Construction update: Nivy Tower & Twin City Tower, 2.8.2018

Okolie ulice Mlynské nivy je v súčasnosti asi najrušnejším staveniskom v Bratislave. Vo veľkej blízkosti vedľa seba tu vzniká niekoľko projektov, vrátane budúcej najvyššej budovy Slovenska (snáď dočasne) a najnovšej bratislavskej výškovej budovy. Obe sú súčasťou vízie Nové Nivy od developera HB Reavis.

Prvou zo zmieňovaných stavieb je Nivy Tower, súčasť mamutieho projektu Stanica Nivy. Na veži, ktorá bude mať 29 podlaží a výšku 125 metrov, je už vybudované budúce lobby a pribúdajú typické kancelárske podlažia. Celková prenajímateľná plocha dosiahne približne 31-tisíc metrov štvorcových, súčasťou budovy bude aj strešná reštaurácia. Architektom projektu je britská kancelária Benoy, projektantom Siebert + Talaš. Dokončenie sa očakáva v priebehu roka 2019.

Napreduje však aj samotná Stanica Nivy. V blízkej dobe sa prvé časti budúceho nákupno-dopravného komplexu dostanú na úroveň terénu, hoci rozsah stavebnej jamy je taký obrovský, že sa pod niektorými časťami ešte ani nezačalo zakladať. Obchody v Stanici Nivy budú mať výmeru približne 70-tisíc metrov štvorcových, súčasťou komplexu bude veľká strešná záhrada. Dokončenie sa očakáva v roku 2020.

Twin City Tower na južnej strane ulice je však už tesne pred dokončením, realizujú sa už sadové úpravy a okolité verejné priestranstvá, vrátane uličky (promenády) medzi výškovou budovou a nižšími blokmi administratívneho komplexu. Okrem toho sa realizuje aj chodník od ulice Mlynské nivy, podľa všetkého však bude mimoriadne úzky. Samotná budova má 24 podlaží, výšku 89 metrov a obsahuje 34,5-tisíc metrov štvorcových kancelárskych plôch. Architektami sú Siebert + Talaš, John Robertson Architects a CEPM. Sťahovanie prvých nájomníkov je plánované už na jeseň, kedy budú zároveň definitívne dotiahnuté aj sadové úpravy.

Mlynské nivy sa tak postupne menia na "bulvár," keďže developer realizuje aj zmeny v infraštruktúre. Veľmi silno cítiť preferenciu automobilov oproti iným druhom dopravy, vrátane pešej, ktorá má na "bulvári" vymedzené pomerne úzke chodníky, alebo cyklistickej s nie celkom bezpečnými riešeniami. To však do veľkej miery vyplýva zo zastaraného myslenia, ktoré je prítomné u rozhodovacích zložiek, a ktoré alternatívne formy prepravy oproti automobilom presadzujú nanajvýš slovne.

Sledujte YIM.BA na Instagrame.

Sledujte YIM.BA na YouTube.

Galéria

  • Zdroj: HB Reavis via Bratislavské noviny

Mapa projektu

Komentáre

Najčítanejšie

Zo Slovenska

Tlačové správy

Instagram

Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia

Pozrieť viac

YouTube