Nové sídlisko v blízkosti letiska má za sebou kolaudáciu prvej etapy projektu. Ide takmer výlučne o obytnú zónu len s minimom vybavenosti. Výnimku tvorí materská škola, ktorá bude verejná a zriaďovaná mestskou časťou Ružinov. Keďže developer J&T Real Estate označuje projekt ako rodinný a pre mladých ľudí, ide o vhodný doplnok.
Nové funkcie, vyzdvihnutie histórie lokality aj množstvo zelene. Na to všetko sa môžu tešiť obyvatelia východoslovenského Stropkova, ktorí na revitalizáciu centrálneho námestia čakajú už roky.
Centrálna časť Bratislavy je zastavaná vcelku kompaktne. Výnimku predstavujú plochy, ktoré prišli o svoju pôvodnú zástavbu v očakávaní novej. Jednou z takých je priestor južne od budovy Národnej banky Slovenska, ktorý svojou zanedbanosťou znižoval kvalitu prostredia. Už onedlho by sa to ale malo zmeniť.
Devínska cesta určite nepatrí medzi najbezpečnejšie bratislavské komunikácie. Obzvlášť to platí pre cyklistov, ktorí sa tu vyskytujú v hojnom počte, pričom sa nezriedka dostávajú do konfliktu so šoférmi. O rekonštrukcii sa hovorí už roky, no realitou sú zatiaľ len kozmetické úpravy.
Úroveň verejného priestoru a tým aj mesta samotného je v Bratislave nízka. Riešením však nemusia byť žiadne extrémne drahé projekty a náročné úpravy, totálne meniace obraz celých lokalít – aspoň zatiaľ. Stačili by aj relatívne jednoduché zásahy, ktoré však dramaticky zvyšujú pohodlie aj bezpečnosť chodcov.
Bratislavský samosprávny kraj v spolupráci s mestskými časťami v súčasnosti realizuje bezprecedentnú vlnu rozširovania kapacít základných škôl. O ich architektonickej hodnote však mnohokrát nemôže byť ani reči. Ako môžu podobné projekty vyzerať, keď sú výsledkom zodpovednéhp prístupu, teda architektonickej súťaže, ukazuje české mesto Řevnice.
V posledných týždňoch sa objavilo niekoľko iniciatív, ktorých cieľom je utlmiť dopravu na niektorých z najrušnejších uliciach Bratislavy. Ako to býva v obdobných prípadoch zvykom, popri skupine podporovateľov sa vynorila aj rovnako veľká skupina absolútnych odporcov. Z ich pohľadu ide o jedinú správnu reakciu, idú však sami proti sebe.
V Centrálnej rozvojovej osi v Petržalke začína rásť dlho odkladaný projekt, ktorý musel prekonať pôvodné nesúhlasné stanovisko mesta aj petíciu miestnych obyvateľov. Jeho developer, VI Group, sa nakoniec dostal k výstavbe bytovky v blízkosti jedného z najobľúbenejších rekreačných miest v Petržalke. Ide o začiatok rozsiahlejších zmien.
Do výstavby diaľnice D4 medzi Jarovcami a Račou sa vkladali veľké nádeje. Ide o vonkajší obchvat Bratislavy, ktorý má odľahčiť dopravu na najvyťaženejších úsekoch. Zároveň má zjednodušiť dochádzanie do Bratislavy obyvateľom okrajových častí mesta a okolitých obcí. Výsledky sú v tomto momente obmedzené - škvrnou na projekte zostáva kľúčová križovatka D4 a D1, na ktorej výstavbu sa stále čaká.
Na konci minulého roka Dopravný podnik Bratislavy ohlásil prekvapivú a pozitívnu informáciu: už v priebehu tohto leta chcel naštartovať modernizáciu časti Vajnorskej radiály, teda trate, smerujúcej z Trnavského mýta k Zlatým Pieskom. Počas letných prázdnin sa malo už naplno pracovať. Napriek tomu sa realizácia stále nespustila.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac