Pred týždňom spoločnosť J&T Real Estate (JTRE) odprezentovala prepracovaný koncept električkového okruhu, ktorý by mal prepojiť petržalskú električkovú radiálu s ružinovskou vedením cez vznikajúce nové centrum mesta. Po prvotných informáciách prinášam aj detaily z prezentácie.
Návrh trate sa okamžite stal predmetom vzrušených debát odborníkov i laikov. Potreba obsluhy územia, v ktorom vznikajú obrovské koncentrácie bytov, kancelárii aj nákupných plôch, si nepochybne zasluhuje riešenie v podobe koľajovej dopravy, pričom využitie električiek nespochybňuje prakticky nikto (normálny). Na diskusiu je však konkrétne vedenie a technické aspekty novej trate či tratí.
Developer ráta s výstavbou trate, ktorá by prechádzala Pribinovou ulicou, zabáčala na východnú stranu Košickej ulice a za križovatkou s ulicou Mlynské nivy by prešla do stredového pásu. Ďalej by viedla po východnej strane Miletičovej ulice a v blízkosti zastávky Saleziáni by sa napája na ružinovskú radiálu.
Developer otvoril aj možnosť vybudovania novej trate smerom na Vrakuňu a Podunajské Biskupice, prípadne vybudovania spojky na Trnavskom mýte smerom na Vajnorskú radiálu. Aktuálne sa pripravuje dokumentácia pre územné rozhodnutie, mesto Bratislava projekt analyzuje. Realizácia sa predpokladá v horizonte 4-7 rokov, developer potvrdil ochotu sa na projekte finančne spolupodieľať.
Mesto nanešťastie nie je dostatočne pripravené na rozvoj nového centra, keďže projekty ani konkrétne trasovania budúcich električkových tratí neexistujú. Jediný podkladový dokument je Územný generel dopravy, ktorý však ráta len s traťou po ulici Mlynské nivy. S novými traťami neráta ani Územný plán Hlavného mesta SR Bratislavy, ktorý bude potrebné zmeniť. Situácia, keď trate verejnej dopravy navrhujú developeri, však svedčí o zlyhaní základných povinností miestnej verejnej správy.
Sledujte YIM.BA na Instagrame.
Sledujte YIM.BA na YouTube.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac
Komentáre