Na dnešnej tlačovej konferencii zástupcovia developera HB Reavis, realizujúceho transformáciu územia Nové Nivy, Bratislavy - hlavného mesta SR a Dopravného podniku Bratislava predstavili formu prestavby ulice Mlynské nivy, ktorá sa má premeniť na rušný bulvár s priestorom pre peších, cyklistov, verejnú i individuálnu dopravu.
Rekonštrukcia má byť rozdelená na niekoľko fáz tak, aby ulica nemusela byť uzavretá úplne a bola tak možná určitá cirkulácia dopravy. V prvej fáze dôjde iba k zúženiu jazdných pruhov na ulici Mlynské nivy, pričom počet jazdných pruhov ostane zachovaný. Investor bude rekonštruovať verejný vodovod, plynovod, rozvody vysokého napätia, optické káble, káble verejného osvetlenia a samotnú cestnú komunikáciu. Neskôr pristúpi aj k budovaniu podzemného kruhového objazdu a k výmene sútokovej komory pod Križovatkou Mlynské nivy – Karadžičova – 29. Augusta.
Od stredy 2. mája bude postupne odstránené trakčné vedenie a až do ukončenia prác na bulvári Mlynské nivy bude trolejová doprava MHD z ulice Mlynské nivy vylúčená. Pripravené budú náhradné linky a trasy mestskej hromadnej dopravy. Tieto zmeny budú trvať približne do polovice októbra 2018. Pár dní pred samotným spustením obchádzkových trás MHD pristúpi investor HB Reavis k prípravným prácam, kedy dôjde k zúženiu jazdných pruhov v križovatkách Mlynské nivy - Svätoplukova, Mlynské nivy - Karadžičova a Mlynské nivy - Ul. 29. augusta. O všetkých zmenách bude informovať dopravný podnik na svojich stránkach, informačnú kampaň pripraví aj HB Reavis.
Rekonštrukcia ulice bude kompletne dokončená na jeseň 2019. Celkové náklady dosiahnu 24 miliónov eur.
Developer tak konečne spúšťa už dlho odkladanú rekonštrukciu ulice, ktorú chcel začať ešte minulý rok. Malo by ísť o rekonštrukciu komplexnú, čo je dané aj vybudovaním podzemného kruhového obchvatu, ktorý bude slúžiť pre prístup do podzemných garáží Stanice Nivy.
Nová podoba ulice nebude bez nedostatkov - cyklotrasy sa napríklad budú viesť po vozovke a popred zastávky MHD, hoci v zahraničí sa bežne vedú poza zastávky, aby nedošlo k možným nebezpečným kontaktom medzi cyklistami a vozidlami verejnej dopravy. Na už tak širokej ulici pribudne ďalší pruh (na druhej strane, vznikne dedikovaný buspruh).
Je zrejmé, že doprava v tomto území mala byť riešená aj kapacitnejším spôsobom, teda električkou. Nanešťastie, na takéto riešenie nie je zatiaľ Bratislava pripravená, hoci pozitívom ostáva, že po obnove ulice nebude ani vylúčené. Na skutočný bulvár si tak treba ešte niekoľko rokov počkať.
Sledujte YIM.BA na Instagrame.
Sledujte YIM.BA na YouTube.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac
Komentáre