Hypermarket Tesco v mestskej časti Petržalka prechádza aktuálne zmenami. Tie súvisia s rozširovaním objektu, ktorý sa premení na nákupné centrum Galéria. Pribudnúť by malo viac ako 50 obchodov, kaviarní či reštaurácií.
Nová prístavba vzniká východne od objektu, na mieste bývalého parkoviska, a vytvorí nové komerčné priestory na ploche väčšej ako 4-tisíc metrov štvorcových. K potvrdeným značkám patria napríklad H&M, Instersport alebo Reserved, developer, ktorým je spoločnosť Tesco, sľubuje aj vznik dvanástich reštaurácií a kaviarní v novom foodcourte.
„Vytvorenie novej Galérie v Petržalke je najväčšou investíciou Tesca na Slovensku od roku 2017, keď sme pri Galante otvorili najväčšie distribučné centrum v strednej Európe,“ hovorí Martin Kuruc, výkonný riaditeľ spoločnosti Tesco na Slovensku. Po dobudovaní Galérie v Petržalke, predpokladanom na jar budúceho roku, bude mať najnovšie nákupné centrum plochu 11-tisíc metrov štvorcových.
Developer okrem tlačovej správy odhalil aj niekoľko vizualizácií projektu, v tomto ohľade sa však nevymedzuje z úrovne podobných nákupných centier. Každopádne, Galéria Petržalka by mala pôsobiť lepšie ako Galéria Lamač, taktiež patriaca do siete Galérií po Slovensku.
Petržalka týmto získava ďalšie nové nákupné možnosti, ktoré v poslednom období v menšej miere pribúdajú – minulý rok napríklad vznikla tržnica v rámci projektu Slnečnice (Slnečnice Market, ktorá medzičasom zanikla) alebo Petržalská tržnica v tesnej blízkosti Tesca. Spoločne s obchodmi, ktoré sa nachádzajú v rámci obchodného centra Danubia, tak vzniká popri Panónskej ceste silná komerčná zóna.
Rozvoj zóny však upevňuje súčasný stav, kedy komerčná vybavenosť chýba v bezprostrednom okolí mnohých domov v rámci sídliska, vďaka čomu obyvatelia za nákupmi koncentrovanými do pár bodov dochádzajú, zväčša osobnými automobilmi. Výsledkom je aktuálna realita, kedy sú ulice devastované záplavou parkujúcich áut a spojenia do centra Bratislavy zaťažené zápchami.
Nanešťastie, pokusy tento trend zmeniť sú mnohými obyvateľmi a bohužiaľ aj zastupiteľmi v ich nevedomosti odmietané, čo je vidno napríklad pri aktuálnej téme tzv. Centrálneho rozvojového koridoru. Architekti tu rátajú s rozvojom zóny tak, aby vzniklo akési „mesto krátkych vzdialeností“, kde je možné všetky základné potreby vybaviť krátkou cestou pešo. Miestne zastupiteľstvo však svojimi amatérskymi pripomienkami koncepciu do veľkej miery neguje.
Zatiaľ sa tak zdá, že podstatná časť Petržalky je odsúdená na opakovanie všetkých chýb, ktoré v jej rozvoji nastali, ku ktorým patrí predovšetkým orientácia na individuálnu automobilovú dopravu, oddeľovanie funkcií či budovanie vo forme antimestského urbanizmu. Takýmto spôsobom sa kvalita života v tejto mestskej časti nezvýši.
Sledujte YIM.BA na Instagrame.
Sledujte YIM.BA na YouTube.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac
Komentáre