Portál iMHD.sk dnes informoval, že sú známe výsledky súťaže na zhotoviteľa modernizácie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Víťazom sa stalo konzorcium DK Radiála, ktoré ponúklo realizáciu úseku za cenu vyše 65 miliónov eur.
Združenie DK Radiála pozostáva z firiem TSS Grade Bratislava, Metrostav Praha, Metrostav Bratislava, Swietelsky-Slovakia Bratislava a ELZA-Elektromontážny závod Bratislava. Presná cena je 65.119.902 eur a 56 centov, čím o viac ako štyri milióny eur konzorcium predstihlo druhého súťažiaceho, skupinu dodávateľov Dúha-Zue.
Ako pripomína iMHD.sk, ak sa pristúpi k podpisu zmluvy s víťazným uchádzačom, modernizácia trate by sa mohla spustiť už v priebehu budúceho roka. Ide o výrazné meškanie oproti pôvodne plánovanému spusteniu realizácie ešte v roku 2017. Projekt zabrzdilo zdĺhavé povoľovanie aj vyhodnocovanie ponúk dodávateľov, do ktorého vstúpili rozličné námietky a odvolania, ktoré musel riešiť Úrad pre verejné obstarávanie.
Samotná modernizácia prinesie komplexnú rekonštrukciu električkovej trate v úseku od tunela na Nábreží arm. Gen. L. Svobodu až po zastávku Damborského v mestskej časti Dúbravka, kde nadviaže na dávnejšie obnovenú trať. Celková dĺžka úseku je približne 6.8 kilometra, obnovených bude 12 zastávok, pričom projekt ráta so zlúčením zastávky Jurigovo námestie a Segnerova.
Po modernizácii by sa mala výrazne zvýšiť rýchlosť a komfort cestovania. Predpokladom k tomu bude vybudovanie veľkého prestupného terminálu na Molecovej ulici, čím sa zlepší prestupovanie na Dlhé Diely, zriadenie prestupnej zastávky na Damborského, kde budú električky a autobusy prichádzať na tú istú zastávku, alebo zavedenie preferencie. Trať by mala byť čiastočne zatrávnená, čím sa odhluční, samozrejmosťou je bezbariérovosť alebo cyklopriechody.
Samotná modernizácia by mala trvať približne 1,5 roka, v prípade jej skorého spustenia by tak mohla byť nová trať dokončená a v prevádzke v priebehu roka 2020. Financovanie je na 85% hradené európskymi zdrojmi.
Modernizácia Karlovesko-dúbravskej radiály prispeje k zlepšeniu úrovne verejnej dopravy v tejto časti mesta, ktorá dosiahne európsky štandard. Obyvatelia sa každopádne musia pripraviť na náročné obdobie prestavby, počas ktorého bude obsluha riešená náhradnou autobusovou dopravou.
Mesto Bratislava však v tomto smere nevyužilo príležitosť a nenakúpilo dostatok kapacitných kĺbových autobusov. Realizáciu by tak mohla oddialiť ešte zložitá koordinácia s Dopravným podnikom, ktorý bude musieť nájsť adekvátne kapacity na zabezpečenie náhradnej dopravy.
Sledujte YIM.BA na Instagrame.
Sledujte YIM.BA na YouTube.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac
Komentáre