zoradiť: podľa dátumu
Výstavba úseku diaľnice D4 medzi Jarovcami a križovatkou Rača, v spojení s rýchlostnou cestou R7 od bratislavského Prievozu po Holice, bola najväčšou verejnou investíciou v dejinách nezávislého Slovenska. Teraz môže prísť podobná. Štát sa totiž posúva bližšie k vybudovaniu nadväzujúceho úseku medzi Račou a Záhorskou Bystricou, ktorého súčasťou bude najdlhší tunel v krajine.
Obchvat Bratislavy v podobe diaľnice D4 má pomôcť k odľahčeniu dopravy v metropole. Bez zatiaľ nepostaveného úseku, prepájajúceho Raču so Záhorskou Bystricou, však bude jeho význam obmedzený. Jeho súčasťou má byť tunel Karpaty, ktorý by mal byť najdlhším tunelom na Slovensku. Popri posudzovaní vplyvov na životné prostredie sa vedú diskusie o jeho potrebe a financovaní.
Na konci minulého roka Ministerstvo životného prostredia (MŽP) oznámilo, že súhlasí s výstavbou diaľničného úseku D4 Rača – Záhorská Bystrica. Jeho súčasťou bude aj najdlhší tunel na Slovensku, tunel Karpaty. Príprava projektu však bude zložitejšia. Voči rozhodnutiu rezortu sa odvolali viaceré aktéri, vrátane Národnej diaľničnej spoločnosti.
Ministerstvo životného prostredia súhlasí s výstavbou tunela Karpaty v masíve Malých Karpát, ktorý má byť súčasťou obchvatu Bratislavy, teda diaľnice D4. Envirorezort vydal záverečné stanovisko v rámci procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA), kde sa priklonil k variantu projektu V3a. Vyplýva to zo zverejnenej dokumentácie.
Projekt výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 je najväčším investičným projektom v dejinách Slovenska a pomaly sa blíži do finálnej fázy realizácie. Prvé časti R7 budú odovzdané už v priebehu niekoľkých mesiacov, o niečo neskôr bude dokončená D4 v úseku Jarovce – Rača. Popritom sa už uvažuje aj o pokračovaní bratislavského okruhu, ktorý by tunelom pod Malými Karpatmi prepojil Raču so Záhorskou Bystricou.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac