zoradiť: podľa dátumu
Počet nákupných centier v Bratislave je mimoriadny a objem metrov štvorcových retailu, pripadajúcich na tisíc obyvateľov, prekonáva takmer všetky európske metropoly. Panuje zhoda, že trh je už nasýtený, napriek tomu ešte existuje potenciál v rozvoj retail parkov na okraji mesta. Jeden taký práve začal vznikať v lokalite Podunajská Brána.
Slovenská metropola má dve najväčšie mestské časti – kým populáciou je jasným lídrom Petržalka, rozlohou sú to Podunajské Biskupice. Z celomestského pohľadu sú nezriedka prehliadané, čo je dané odľahlosťou od centra aj slabším imidžom. Aj tu však prebiehajú zmeny. Od plného naplnenia svojho potenciálu sú však Podunajské Biskupice ešte veľmi ďaleko.
Projekt Podunajská brána je typickým príkladom developmentu suburbánneho charakteru. Na juhovýchodnom okraji Podunajských Biskupíc vzniká nová obytná zóna, pozostávajúca z individuálnych a radových rodinných domov, doplnená občianskou vybavenosťou. Tá má podobu retail parku, ktorý vstupuje do povoľovacieho procesu.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac