
zoradiť: podľa dátumu
Nová električková trať, ktorá má spojiť Petržalskú a Ružinovskú radiálu traťou po Pribinovej a Košickej ulici, patrí k najočakávanejším dopravným stavbám v meste. Obslúžiť má nové centrum, autobusovú stanicu či populárne trhovisko na Miletičovej. Projekt aktuálne získal pravdepodobne už finálne kontúry. Odhalený bol totiž upravený variant riešenia dopravnej spojnice.
Rozvoj bratislavského downtownu nabral v poslednom období na dynamike. V lokalite nového centra mesta sa aktuálne týči dvojciferný počet žeriavov a už čoskoro tu pribudnú stovky nových bytov a desiatky tisíc metrov štvorcových kancelárskych plôch. Na čo sa však naďalej čaká, je zlepšenie dopravnej infraštruktúry. Uvažovaná električková trať na Pribinovej a Košickej sa pomaly hýbe v príprave.
V priebehu tohto týždňa zverejnil bratislavský Magistrát štúdiu realizovateľnosti, ktorá má dokazovať, že prevádzka električkovej trate na Pribinovej ulici fungovaniu Slovenského národného divadla neublíži. Má ísť o zásadný argument v prospech jej výstavby. Teraz sa ukazuje, že určitý efekt predsa len priniesla – Ministerstvo kultúry SR (MK SR) zmenilo svoj postoj k zámeru.
ČLÁNOK BOL DOPLNENÝ Nové centrum mesta alebo bratislavský downtown napriek svojmu rastu stále nemá zabezpečenú obsluhu kapacitnou koľajovou dopravou. Riešením má byť električková trať, ktorá by spojila Petržalskú a Ružinovskú radiálu po Pribinovej a Košickej. Voči zámeru sa postavili kritici, obávajúci sa negatívnych dopadov na činnosť SND, mesto však tvrdí, že to nebude problém. Dokazovať to má dokončená štúdia realizovateľnosti.
Zámer Bratislavy rozvíjať električkovú dopravu v novom centre mesta je známy už niekoľko rokov. Kým výstavba v downtowne napreduje, realizácia električkovej trate na Pribinovej a Košickej sa zasekla na námietkach verejnosti aj časti kultúrnej obce. Mesto už má v rukách kľúčový argument, ktorý má byť v blízkej dobe zverejnený.
Bratislava plánuje rozvíjať električkovú dopravu v novom centre mesta. Za najvhodnejší spôsob považuje trať, ktorá by prepájala Petržalskú a Ružinovskú radiálu prostredníctvom Pribinovej a Košickej ulice. Viedla by tak popred novostavbu Slovenského národného divadla (SND), čo sa divadlu ani Ministerstvu kultúry SR (MK SR) nepozdáva. Mesto má mať teraz v rukách kľúčový argument.
Výstavba rezidenčných a polyfunkčných projektov v downtowne napreduje. To sa však nedá povedať o plánovanej električkovej vetve Košická, ktorá by mala dopravne obslúžiť toto územie. Sprevádzajú ju početné námietky zo strany verejnosti aj vedenia Slovenského národného divadla (SND).
Výstavba v novom centre Bratislavy rýchlo napreduje. O niekoľko mesiacov sa začnú sťahovať obyvatelia do ďalších projektov, iné sa rozostavajú a viaceré sa plánujú. Z lokality sa stáva miesto dochádzky a života desaťtisícov ľudí. Downtown tak potrebuje kvalitné dopravné vybavenie, ktorým má byť kontroverzná električková trať.
Rozvoj downtownu napreduje, deje sa to však bez rozvoja verejnej koľajovej dopravy. Električková vetva, ktorá má prepojiť nové projekty na nábreží Dunaja so zvyškom siete, totiž aj naďalej rozdúchava vášne. Hlavným dôvodom je trasovanie popred budovu Slovenského národného divadla (SND). Proti sú aktivisti aj SND, na druhej strane barikády však neochvejne stojí Magistrát.
Napojenie nového centra mesta na električkovú sieť patrí k najdôležitejším, ale zároveň aj k najkontroverznejším projektom v Bratislave. Kým Hlavné mesto má v pláne viesť novú trať po Pribinovej a Košickej, Ministerstvo kultúry, Slovenské národné divadlo (SND), ale aj časť verejnosti je zásadne proti. Čo presne odporcom prekáža, ukázalo posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA).
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac